W tym poście podzielimy się z Wami 4 głównymi trendami w mediach społecznościowych i marketingu cyfrowym, na które w tym roku należy koniecznie zwrócić uwagę, aby pozostać przy życiu i rozwijać się na ciągle zmieniającym się dzikim zachodzie, jakim jest Internet.
Jeśli więc jesteś przedsiębiorcą, sprzedawcą cyfrowym lub copywriterem, koniecznie kliknij subskrybuj na moim kanale YouTube, ponieważ co tydzień publikuję nowy samouczek dotyczący marketingu, copywritingu i innych przyjemności związanych z przedsiębiorczością.
Trend nr 1: Wideo przejmuje kontrolę!
Nie muszę ci mówić, jak niesamowity jest film. Między Netflix, Snapchat, Instagram Stories i Facebook Live nie jest tajemnicą, że wideo stało się podstawą naszego codziennego życia. Aż 75 MILIONÓW konsumentów w samych Stanach Zjednoczonych codziennie ogląda treści wideo…
Przewiduje się, że do 2021 r. 82% CAŁEGO ruchu internetowego będzie pochodzić z wideo. Chłopaki, to jest ogromne! Więc jeśli nie korzystasz z wideo w swoim marketingu, koniecznie musisz… Dotyczy to również wideo NA ŻYWO. Oczekuje się, że do 2021 r. 13% całego ruchu internetowego będzie pochodzić z wideo NA ŻYWO. Trochę fajne, prawda? Nie jest tajemnicą, że ludzie kochają prawdziwe, powiązane i istotne treści, które, jak zobaczysz, są ogromnym czynnikiem leżącym u podstaw trendów, którymi się dzisiaj z wami dzielę.
Więc jestem ciekawa – jakie treści wideo tworzysz lub oglądasz najczęściej poza YouTube? Skomentuj poniżej i daj mi znać.
Teraz jest coś ważnego, o czym chciałbym porozmawiać, jeśli chodzi o wideo… i jest to „mit koncentracji uwagi” – przekonanie, że czas uwagi ludzi jest krótszy niż kiedyś, dlatego długie treści wideo już nie działają. Cóż, jestem tutaj, aby powiedzieć, że to absolutnie nieprawda. Pomyśl: kiedy ostatnio oglądałeś coś godzinami na Netflixie? Cóż, Science twierdzi, że prawdopodobnie miało to miejsce w ciągu ostatnich 24 godzin. Lol. Netflix informuje, że jego prawie 118 milionów subskrybentów ogląda średnio 140 milionów godzin treści dziennie. To 71 minut na użytkownika dziennie!
Trend nr 2: Niezwykle trafne treści oparte na zachowaniu są koniecznością
Przyszłością skutecznego e-mail marketingu będzie wysyłanie e-maili opartych na zachowaniach w CZASIE RZECZYWISTYM do Twoich subskrybentów. W rzeczywistości 78% konsumentów twierdzi, że osobiste treści są czynnikiem decydującym o ich decyzji zakupowej, a brak znaczenia w przekazach marketingowych prowadzi do 83% spadku zaangażowania.
Dlatego ma sens, że niedawne badanie wykazało, że odpowiednie wiadomości e-mail wyzwalane na podstawie zachowania są 3 razy bardziej skuteczne niż e-maile typu „jeden rozmiar dla wszystkich”.
Na przykład wysyłanie wiadomości e-mail do potencjalnych kupujących natychmiast po tym, jak zostawią produkty w koszyku… lub wysłanie widzom konkretnego filmu innej wiadomości e-mail niż tym, którzy nigdy go nie oglądali.
Tak, chociaż oznacza to tworzenie WIĘCEJ zasobów marketingowych, dzięki sztucznej inteligencji niezwykle łatwo jest monitorować, śledzić i tworzyć te odpowiednie cyfrowe doświadczenia i komunikację opartą na działaniu za pomocą solidnej platformy CRM.
Trend nr 3: Oczekuje się marketingu wielokanałowego
Spójrz, chociaż nadal możliwe jest prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych za pośrednictwem jednego kanału, na przykład reklam na Facebooku, marketingu e-mailowego lub mediów społecznościowych… To, co się zmienia, to potrzeba komunikowania się ze sobą wszystkich tych kanałów za kulisami, aby stworzyć bardzo trafną komunikację dostosowaną do indywidualnych potrzeb do działań odbiorców. Świetnie z social media współgrają strony wordpress oraz sklepy wordpress , które bezpośrednio sprzedają usługi i produkty.
Na przykład, jeśli obserwujący kliknie post na Instagramie i obejrzy webinar na swoim iPhonie… Nie chciałbyś wysłać mu e-maila później tego samego dnia z prośbą o zapisanie się na webinar, który właśnie obejrzał. Prawdopodobnie zmniejszyłbyś swoje szanse na to, by subskrybent został długoterminowym klientem, ponieważ nie czuje już, że jest z Tobą w relacji jeden do jednego. Okazuje się, że są po prostu „sprzedawane”.
Staje się to coraz ważniejsze, ponieważ coraz więcej osób angażuje się w marki na wielu urządzeniach, co sprawia, że śledzenie omnichannel i omni-device jest koniecznością. 98% osób przełącza się między urządzeniami tego samego dnia. Wiem, że tak!
Niestety, chociaż Twój prawdziwy klient nie dba o integrację, która odbywa się za kulisami, OCZEKUJE tego. 87% konsumentów uważa, że marki powinny wkładać więcej wysiłku w inicjatywy wielokanałowe. Zachęcam więc do korzystania z poczty e-mail, mediów społecznościowych, botów czatu, SMS-ów, powiadomień na pulpicie, płatnych reklam i retargetingu – lub wszystkich powyższych – w swoich inicjatywach marketingowych, ale – uwaga – nie wystarczy już stworzyć strategię dla każdego kanał w izolacji, ale raczej zastosuj podejście holistyczne i upewnij się, że te kanały są połączone i komunikują się ze sobą, tak abyś mógł dostarczać treści oparte na zachowaniu, o których właśnie mówiłem. I to jest kluczowa różnica między marketingiem wielokanałowym a wielokanałowym. Marketing wielokanałowy pomaga budować silniejszą lojalność wobec marki i radykalnie poprawia LTV klientów. W rzeczywistości firmy, które stosują zoptymalizowane strategie omnichannel, odnotowują 91% wzrost wskaźnika retencji rok do roku w porównaniu z tymi, które tego nie robią.
Trend nr 4: rośnie popularność wyszukiwania głosowego
Według Google, obecnie 20% wszystkich wyszukiwań to zapytania głosowe za pośrednictwem cyfrowych asystentów, takich jak Siri firmy Apple i Alexa firmy Amazon… A do przyszłego roku liczba ta wzrośnie do ponad 50%.
Ma to sens, ponieważ korzystanie z urządzeń mobilnych rośnie od lat, a 71 procent wszystkich użytkowników mobilnych w wieku od 18 do 29 lat korzysta z asystentów głosowych na swoim smartfonie.
Ciekawe, jak często korzystasz z wyszukiwania głosowego lub asystentów cyfrowych? Masz go w domu lub polegasz na swoim smartfonie? Skomentuj poniżej i daj mi znać.
Wyszukiwanie głosowe staje się drugą naturą każdego, kto szuka szybkiej odpowiedzi na coś… A asystenci cyfrowi wykraczają poza prostą sztuczną inteligencję wyszukiwania i ewoluują, aby zrozumieć intencje i zachowania użytkowników. Właściwie z każdą interakcją staje się mądrzejszy… Trochę szalone, prawda?
„Hej Siri, gdzie jest najwyżej oceniana wietnamska restauracja w mojej okolicy?” Takie interakcje zdarzają się tak regularnie, że możesz nawet nie uznać ich za „wyszukiwarkę Google” w tradycyjnym sensie…
I wielu marketerów też tego nie robi….. Jednak… A to stwarza dla Ciebie ogromną szansę, jeśli wiesz, jak ją wykorzystać. Ponieważ sposób, w jaki ludzie tradycyjnie przeprowadzają wyszukiwanie w Google, bardzo różni się od sposobu, w jaki ktoś przeprowadza wyszukiwanie głosowe.
Jeśli szukasz specjalistów od marketingu to polecamy Agencja Interaktywna Warszawa.