Co dzieje się z właścicielami firm, pełnoetatowymi marketerami, freelancerami i CMO, którzy nie mają zespołu marketingowego, na którym mogliby się oprzeć, aby napisać najwyższej klasy profil na LinkedIn?
Przestań używać okropnych zdjęć profilowych
Profesjonalna walka w głowę jest najwyraźniej bardzo realna. Szybkie przewijanie LinkedIn może wymyślić kilka wątpliwych wyborów headshot, w tym zdjęcia z czerwonymi pucharami solo, wygląda na to, że przesyłają zdjęcie do swojego profilu na Tinderze lub zapomnieli założyć koszulę.
W 2021 nie ma usprawiedliwienia dla fatalnego zdjęcia profilowego. Możesz zrobić wysokiej jakości zdjęcie w głowę za pomocą kreatywnie wykonanego statywu (czas położyć te książki na półce, aby użyć) i smartfona.
Usuń „Ninja” ze swojego nagłówka
Prawidłowy nagłówek to trudna sprawa, ponieważ przez większość czasu walczymy o to, by się reklamować… mimo że jesteśmy profesjonalnymi marketerami. Oto kilka wskazówek, jak uzyskać właściwy nagłówek:
- Napisz nagłówek, który przyniesie korzyść widzowi
- Użyj słów kluczowych, których inni mogą użyć, gdy potrzebują Twoich usług
- Użyj poleceń lub pionowych kresek (|) do oddzielenia fraz
- Kuszące będzie umieszczenie swojego tytułu (Dyrektor ds. Marketingu, Dyrektor ds.
- Marketingu, Kierownik ds. Marketingu itp.) w nagłówku, ale oprzyj się pokusie. Masz dużo miejsca, aby porozmawiać o swoim tytule w sekcji Doświadczenie w swoim profilu.
Powiedz ludziom, że masz urodziny
Nie wyślemy grupy kelnerów, aby zaśpiewali Ci urodziny, podczas gdy Ty niezręcznie się uśmiechasz i zastanawiasz się, co zrobić z rękami. W przypadku LinkedIn ta personalizacja jest jak formularz kontaktowy. To miejsce, w którym ktoś Cię szuka.
Oto rzecz – kiedy są twoje urodziny, pojawisz się w kanałach wszystkich. Oznacza to, że wszyscy, z którymi łączyłeś się w przeszłości, otrzymają automatyczne przypomnienie, że nadal zajmujesz się marketingiem. Niezależnie od tego, czy rozwijasz swoją osobistą markę, czy szukasz możliwości, ten wzrost zaangażowania ma tak wiele pozytywnych korzyści, że jest *prawie* lepszy niż jedzenie bezmlecznego, bezcukrowego i bezglutenowego ciasta, które faktycznie smakuje jak prawdziwe.
Utwórz podsumowanie narracyjne
Twoje podsumowanie zawiera maksymalnie 2000 słów, co jest dłuższe niż ten artykuł. To dużo treści, które można zmieścić w podsumowaniu Twojej wiedzy zawodowej.
Zacznij od natychmiastowego poinformowania ludzi, jaka jest Twoja misja.
Pomyśl o tym jako o nagłówku swojej strony sprzedaży. Musisz dokładnie powiedzieć ludziom, co masz zamiar zachęcić do przeczytania więcej. Twoje idealne połączenie z LinkedIn będzie nadal czytać, a ktoś, kto nie potrzebuje Twoich usług, kliknie.
Pochwal się tym, jak wspaniały jesteś
Sekcja Doświadczenie to społeczny dowód LinkedIn. Jest to sekcja, w której widzowie mogą łatwo przewijać, aby zobaczyć, co robiłeś, co osobiście pomogłeś osiągnąć i jakie jest Twoje doświadczenie.
W tej sekcji kuszące jest napisanie wypunktowań w stylu wznowienia, które sprowadzają się do sedna. Ale to nie jest to, co chcesz zrobić. Chcesz zachować format narracji (od podsumowania do sekcji doświadczenia). Pamiętaj, że ludzie to czytają i nie chcą czuć się, jakby natknęli się na CV.