5 sposobów na rozpoczęcie marketingu cyfrowego w ciągu najbliższych 24 godzin

W pewnym momencie musisz przestać myśleć i zacząć działać. Jeśli chodzi o marketing cyfrowy, ten sentyment jest podwójnie prawdziwy, ponieważ dosłownie zrobienie czegokolwiek może natychmiast wpłynąć na Twój biznes. Oto jak rozpocząć marketing online w ciągu najbliższych 24 godzin.

Już zdałeś sobie sprawę, że będziesz musiał zrobić coś z mediami społecznościowymi i prawdopodobnie włączysz promocję e-mail lub dwie. Ale po prostu nie wiesz, od czego zacząć. Jaki jest właściwy sposób publikowania w mediach społecznościowych, a absolutnie zły sposób wysyłania promocyjnej wiadomości e-mail? Na szczęście marketing cyfrowy nie jest tak trwały, jak wysłanie samolotu w niebo, aby promować Twoją firmę, tylko po to, by zdać sobie sprawę, że błędnie napisali nazwę Twojej witryny.

Dzięki marketingowi cyfrowemu zyskujesz bezpłatny dostęp do ogromnej liczby potencjalnych klientów.

Możesz nie tylko tworzyć najwyższej jakości treści, które sprawią, że zakochają się w Twojej marce, ale także uzyskać dane i analizy niedostępne od osób, które mogły widzieć Twój samolot lecący po mieście. Marketing cyfrowy ma na celu zwiększyć zasięgi i promować strony internetowe Warszawa. Marketing cyfrowy to kolejny krok w Twojej strategii marketingowej, a oto dokładnie, jak możesz zacząć w ciągu najbliższych 24 godzin.

Utwórz kanał Digital Marketing

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia strategii marketingu cyfrowego jest stworzenie dla niej kanału. W tym miejscu większość przedsiębiorców zaczyna się przytłaczać, zadając sobie pytanie: „A KTÓRY kanał powinienem wybrać?”

Odpowiedź opiera się na awatarach Twojego klienta. Twoje pierwsze działania w zakresie marketingu cyfrowego powinny dotyczyć kanału, na którym awatar klienta spędza większość czasu.

Na przykład butik z modą e-commerce może zajrzeć na Instagram i TikTok. Firma medialna będzie chciała stworzyć biuletyn e-mailowy i Twitter. A narzędzie SaaS może korzystać z Quora i Reddit.

Wyślij e-maila wprowadzającego do swoich klientów

Jeśli masz klientów, masz listę e-mailową. To, czy ta lista e-mailowa została wykorzystana, czy nie, to inna historia. Ponieważ masz już ten cyfrowy kanał marketingowy, wykorzystajmy go strategicznie, aby zachęcić klientów do polecania swoich znajomych, rodziny i odbiorców online oraz wspinania się po drabinie Customer Value Journey do Twoich ofert na wysokim poziomie.

Marketing e-mailowy zaczyna się od e-maila indoktrynującego. To pierwszy e-mail, który ktoś otrzymuje od Twojej firmy, który informuje, kim jesteś i czego się spodziewać w kolejnych wysyłanych e-mailach.

Na przykład możesz poinformować swoich klientów, że robisz prezent, a zwycięzca zostanie wybrany spośród tych, którzy udostępnią swój link polecający. Możesz też powiedzieć swoim widzom, że wkrótce nadejdzie specjalna oferta i że wyślesz im wiadomość e-mail, kiedy będzie na żywo.

Publikuj treści na swoich kanałach mediów społecznościowych

To, że korzystasz z mediów społecznościowych, nie oznacza, że masz strategię. Możesz mieć stażystę losowo publikującego treści w imieniu Twojej marki, ale w rzeczywistości media społecznościowe to praca na pełny etat (jeśli chcesz to robić dobrze). Wymaga strategii dotyczącej zimnych, ciepłych i gorących potencjalnych klientów, a musisz stworzyć wysoce angażujące i konwertujące treści, aby uzyskać ROI.

Nie musisz jednak robić tego wszystkiego w ciągu najbliższych 24 godzin. Aby rozpocząć marketing cyfrowy już dziś, wszystko, co musisz zrobić, to opublikować coś w swoich kanałach społecznościowych. Może to być historia na Instagramie pokazująca kulisy pracy w Twojej firmie, post z referencją lub tweet na temat myśli, którą Twoja marka ma w swojej branży.

Zapytaj odbiorców o opinię na temat publikowanych treści

Marketing polega na zadaniu klientowi pytań o awatara i poproszeniu go o to, aby powiedział ci, czego chce. Jeśli robisz to w jakikolwiek inny sposób, śmiało przewidujemy, że nie osiągniesz oczekiwanych rezultatów ze swojej strategii.

Aby rozpocząć marketing cyfrowy w ciągu najbliższych 24 godzin, zapytaj odbiorców, jakie treści chcieliby od Ciebie zobaczyć. To jest badanie rynku — podstawowy krok tworzenia strategii marketingowej.

Możesz zapytać swoich obecnych klientów, subskrybentów lub dowolną publiczność w mediach społecznościowych, którą udało ci się zbudować. Oto coś, co możesz dla nich skopiować i wkleić: „Budujemy nasz kalendarz treści na najbliższe kilka miesięcy i chcieliśmy zapytać – z tych 5 tematów, które są dla Ciebie najbardziej interesujące?”. Na podstawie ich opinii możesz zacząć tworzyć treści, wokół których zbudujesz swoją strategię marketingu cyfrowego.

Użyj swoich osobistych profili w mediach społecznościowych, aby porozmawiać o swojej wiedzy

Co się stanie, jeśli nie masz listy e-mailowej lub odbiorców w mediach społecznościowych dla swojej marki… w ogóle? Cóż, czas przyjrzeć się swoim osobistym profilom w mediach społecznościowych. Branding osobisty przynosi korzyści, ponieważ nie jest to biznes mówiący o tym, jaka jest wspaniała.

To dyrektor generalny, założyciel lub pracownik pokazujący, ile wiedzą o problemie swojego awatara klienta — i dlaczego są idealnie przygotowani do jego rozwiązania.

Branding osobisty to forma marketingu cyfrowego. Będziesz korzystać ze swoich osobistych profili w mediach społecznościowych (takich jak Instagram czy Twitter), aby prowadzić szkolenia, pokazywać zakulisy swojej firmy, rozmawiać o swoich produktach i zadawać widzom pytania, które pomogą Ci stworzyć więcej treści (patrz # 4). Budowanie własnej marki nigdy nie zaszkodzi, zwłaszcza teraz, gdy konsumenci są bardziej zainteresowani treściami tworzonymi przez pracowników niż treściami tworzonymi przez markę.

Publikuj

Czas zacząć publikować swój pierwszy materiał — rozpocząć strategię marketingu cyfrowego. Wiemy, że może to być przerażające i jakbyś miał to zepsuć, ale na tym polega piękno *cyfrowego* marketingu. Nie drukujesz 1000 ulotek i masz nadzieję, że nie popełniłeś literówki. Publikujesz post w mediach społecznościowych lub wysyłasz wiadomość e-mail. Ryzyko jest o wiele mniejsze niż w marketingu fizycznym!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Polecane wpisy

Reklamastrony internetowe

Ostatnie wpisy

Strony internetowe jak mogą pozyskiwać klientów?

Każdy, kto prowadzi własny biznes, zastanawia się jakie podjąć działania aby pozyskać jak największą liczbę klientów. Faktem jest, że sposoby reklamowania firmy zmieniły się...

Inteligentny dom – systemy, dlaczego warto?

Czym jest inteligentny dom? To pozornie proste pytanie ma wiele odpowiedzi, w zależności od tego, kogo zapytasz. Krótko mówiąc, „inteligentny dom” to mieszkanie wyposażone...

7 najlepszych nadmorskich kurortów dla Seniorów

Kiedy myślisz o epickich miejscach na wakacje na plaży, polskie wybrzeże Bałtyku prawdopodobnie nie jest pierwszym miejscem, które przychodzi Ci na myśl. Możesz być...

Data premiery GTA 6, aktualności i plotki

GTA 6 może nie zostało oficjalnie ogłoszone, ale to nie powstrzymało przecieków, plotek i innych internetowych plotek przed krążeniem. Oczywiście kontynuacja GTA 5 jest...

Marketing internetowy – czym jest i jak z niego korzystać?

Marketing internetowy to termin obejmujący wszystkie produkty i usługi marketingowe online. Obejmuje to różne metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa,...

Tekst alternatywny, alt text – co to jest?

Tekst alternatywny (znany również jako „atrybut alternatywny” lub „opis alternatywny”) to krótki opis, który stosujesz do obrazów w swojej witrynie w kodzie HTML strony,...

Data premiery Dying Light 2, zwiastuny, rozgrywka i aktualności

Dying Light 2: Stay Human jest na naszym radarze już od kilku lat, a po kilku opóźnieniach wiemy, że w końcu zobaczymy go w...

Co musisz wiedzieć o marketingu w social media

Wstęp do marketingu w mediach społecznościowych polega na poznaniu podstaw tego, co sprawia, że ​​działa on tak dobrze. Zarabianie pieniędzy dla Twojej firmy to...