Dla tych z nas, którzy żyją i oddychają światem marketingu cyfrowego, od dawna wiemy, jak skuteczny może być marketing cyfrowy. Uzyskasz wyniki, których po prostu nie możesz już uzyskać z tradycyjnych taktyk marketingowych.
“DIGITAL MARKETING to tylko marketing…”
Reklamy prasowe, spoty radiowe i direct mail mogą brzmieć seksownie, ale przy dzisiejszym podłączonym kliencie te taktyki nie mają większego wpływu na liczbę odwiedzin, wielkość sprzedaży czy wartość zamówień.
Właśnie dlatego odnoszące sukcesy firmy polegają na marketingu cyfrowym. Agencja Codelabel, która oferuje strony internetowe Warszawa wykorzystuje digital marketing w SEO.
Jestem tutaj, aby powiedzieć, czym jest marketing cyfrowy, jak to się robi i jak możesz skorzystać z tych taktyk, które, jak udowodniono, zwiększają sprzedaż i zwiększają zyski.
Digital Marketing – czym jest?
Marketing cyfrowy to działanie polegające na promowaniu i sprzedawaniu produktów i usług poprzez wykorzystanie taktyk marketingowych online, takich jak marketing w mediach społecznościowych, marketing w wyszukiwarkach i marketing e-mailowy.
To jest formalna definicja.
Ale szczerze mówiąc, marketing cyfrowy to tylko marketing.
A zasadą nr 1 w marketingu jest składanie właściwej oferty we właściwym czasie i we właściwym miejscu. Musisz połączyć się z klientem tam, gdzie się znajduje.
Nic dziwnego, że dzisiejsi konsumenci są online: spędzają czas w mediach społecznościowych, są na bieżąco z wiadomościami i blogami oraz wyszukują informacje online, gdy mają taką potrzebę.
Dlatego, aby uzyskać lepsze wyniki marketingowe, musisz także być online — przyciągać uwagę ludzi, wzbudzać zainteresowanie swoimi produktami i usługami oraz zwiększać sprzedaż dzięki marketingowi cyfrowemu.
I działa tak dobrze, że marketerzy nie myślą o tym jako o alternatywie dla „tradycyjnego” marketingu. Są po prostu podekscytowani wynikami, które są w stanie wygenerować.
Jak działa Digital Marketing?
Marketing cyfrowy polega na tworzeniu punktów kontaktu lub punktów interakcji w różnych kanałach cyfrowych — takich jak Facebook, strony wordpress, sklepy wordpress, poczta e-mail i YouTube — w celu budowania relacji z potencjalnymi klientami.
Marketing cyfrowy to nie tylko „bycie tam”, gdy Twoi klienci są gotowi do zakupu. Chodzi o wzbudzenie chęci kupowania i przekonanie ich, by kupowali wcześniej (a być może częściej).
To także bycie kimś więcej niż kupcem. Dzięki marketingowi cyfrowemu możesz stać się przewodnikiem i zaufanym przyjacielem – więc kiedy wydajesz rekomendację, ludzie chętnie słuchają (i kupują).
Jak to wygląda?
Spójrzmy na kilka przykładów.
Powiedzmy, że zdecydujesz, że potrzebujesz nowej sokowirówki. Zazwyczaj, gdy zaczynasz myśleć o zakupie czegoś, nie biegniesz do sklepu i nie kupujesz pierwszego produktu, który widzisz. Najpierw robisz rozeznanie.
Klucz do sukcesu marketingu cyfrowego
Pamiętaj, że marketing cyfrowy ma na celu dostarczanie konsumentom informacji, których potrzebują, kiedy ich potrzebują, tak aby w odpowiednim czasie zwrócili się do Ciebie jako pierwsi.
Jak wspomniano wcześniej, wymaga to budowania relacji. Możesz to zrobić na wiele sposobów,
Niektóre z taktyk, których możesz użyć, to:
Marketing treści
Reklama
Media społecznościowe
E-mail
Marketing w wyszukiwarkach
Analityka strony internetowej
Optymalizacja współczynnika konwersji
(UWAGA: Dowiedz się więcej o wszystkich tych taktykach w naszym Kompletnym przewodniku po marketingu cyfrowym)
Ale nie chcesz losowo przyjmować taktyk cyfrowych ani skupiać się wyłącznie na jednej.
Chcesz strategicznie zintegrować wszystkie dostępne taktyki, aby zapewnić odpowiednie, przydatne informacje, które odpowiadają na pytania klientów i pogłębiają ich relacje z Tobą.
A najlepiej, jeśli dostarczysz tę wartość na każdym etapie interakcji z klientem.
Zrób to, a bezproblemowo zabierzesz klientów w podróż: od świadomości, przez zaangażowanie, po konwersję i nie tylko.