Rozpoczęcie kariery w marketingu (dokładnie w marketingu cyfrowym) było jedną z najlepszych decyzji, jakie kiedykolwiek podjąłem. Jak zapewne już wiesz, marketing cyfrowy szybko stał się jedną z najszybciej rozwijających się i najbardziej poszukiwanych obecnie karier.
Dzięki możliwości pracy nad zabawnymi i ekscytującymi projektami marketingowymi, z niesamowitymi firmami i firmami oraz prowadzenia „laptopowego stylu życia” jako marketer cyfrowy z dowolnego miejsca na świecie, łatwo jest zobaczyć, co sprawia, że branża marketingu cyfrowego jest tak atrakcyjna.
Czy potrzebujesz dyplomu z marketingu?
Krótka odpowiedź? Nie. Czuję się uprawniony, aby to powiedzieć, ponieważ mam dyplom z marketingu. Najbardziej przydatnymi kursami, jakie brałem w mojej karierze w college’u, były ogólne zajęcia z biznesu, które odbyłem na pierwszym roku, ale większość mojej wiedzy marketingowej pochodziła z samokształcenia. Pamiętam, jak pewnego dnia na zajęciach zapisaliśmy, czego chcielibyśmy się nauczyć z tego kursu, a ja napisałem „Marketing cyfrowy”. Profesor przeczytał to na głos i powiedział „ja też”, i wtedy wiedziałem, że jestem w złe miejsce.
Jak dotąd najlepszym sposobem na naukę marketingu cyfrowego jest jego praktykowanie!
Niezależnie od tego, czy chcesz pracować w agencji, czy założyć własną firmę zajmującą się marketingiem cyfrowym, musisz wiedzieć, co robisz! Zbyt wiele osób czyta jedną książkę lub bierze udział w jednych zajęciach i nazywa się profesjonalnym marketingowcem cyfrowym. Jeśli naprawdę chcesz być najlepszym marketerem, będziesz musiał się uczyć, wziąć to, czego się nauczyłeś i zastosować to, aby faktycznie uzyskać wyniki. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, kropka, jest po prostu rozpoczęcie marketingu cyfrowego!
Najłatwiejsze sposoby na rozpoczęcie marketingu cyfrowego
Załóż konto na Instagramie, stwórz trochę treści, zobacz, co ludzie lubią, a czego nie. Twórz filmy na YouTube i dowiedz się, jak nagrywać, edytować i optymalizować je pod kątem SEO. Zbuduj stronę internetową i dowiedz się, jak projektować i rozwijać umiejętności, a także jak pozycjonować tę stronę za pomocą SEO i słów kluczowych! Dowiedz się wszystkiego, co Cię interesuje w dziedzinie marketingu cyfrowego!
Digital marketing składa się z wielu różnych podkategorii. Rzeczy takie jak treść, SEO, public relations, e-mail, projektowanie, rozwój, reklama, media społecznościowe, lista jest długa. Studiowałem te rzeczy od lat i nadal uważam się za eksperta tylko od kilku z nich. Na przykład nie jestem zbyt dobry w kodowaniu, ale to w porządku! Jestem znacznie lepszy w takich rzeczach, jak strategia marketingowa i treść, i uważam je za znacznie bardziej opłacalne.