To jest oficjalne! TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją w 2020 roku, ale czy wiesz dlaczego? Jak aplikacja wzrosła z 315 milionów pobrań w ciągu pierwszych czterech lat do 850 milionów do końca 2020 roku?
Pamiętasz Flappy Bird? Darmowa gra z 2013 roku, która została szybko usunięta ze sklepu z aplikacjami, ponieważ była „zbyt uzależniająca”? Jeśli wcześniej pobrałeś Flappy Bird na swój telefon, musisz zachować grę, ale jeśli nie pobrałeś gry, twoje szanse zniknęły na zawsze.
Do 2014 roku gra zniknęła ze sklepu z aplikacjami, a ludzie sprzedawali swoje telefony z pobraną grą za około 300–5000 USD. eBay przechwycił aukcję w 2014 roku z 74 ofertami o wartości 99 000 USD. Kiedy więc wszyscy usłyszeli plotki, że TikTok zostanie usunięty ze sklepu z aplikacjami w ten sam sposób… Cóż, tym razem wiedzieliśmy, co zrobić.
TikTok – jak to się zaczęło …
We wrześniu 2020 r. Donald Trump ogłosił, że Amerykanie nie będą już mogli pobierać TikTok i kilku innych chińskich aplikacji ze sklepu z aplikacjami. Po wyznaczeniu im kilku wydłużonych terminów firma była w stanie pozyskać wystarczającą liczbę amerykańskich inwestorów, aby do tego nie doszło.
Ale to nie powstrzymało wszystkich przed ucieczką do sklepów z aplikacjami, aby uniknąć kolejnej katastrofy Flappy Bird. Ponad 850 milionów osób pobrało TikTok w 2020 roku. W sumie TikTok został pobrany na 2,6 miliarda urządzeń na całym świecie.
TikTok awansował z 4. miejsca w 2019 roku, poniżej Facebooka, Messengera i WhatsAppa, na 1. miejsce pod względem rocznych pobrań aplikacji w 2020 roku. We wrześniu, po decyzji Trumpa o jego usunięciu, TikTok został pobrany 32 miliony razy. Widząc, że stało się to po szczycie pandemii, jesteśmy przekonani, że groźby Trumpa pod adresem aplikacji spowodowały wzrost zainteresowania.
Przed tym momentem aplikacja była na rynku przez cztery lata, TikTok zakończył 2019 rok z łącznie 315 milionami pobrań. Do końca 2020 roku liczba ta prawie się potroiła.
Wpływ na marketerów
hociaż 62% użytkowników TikTok jest w wieku od 10 do 29 lat, wydarzenie to jest doskonałą demonstracją zarówno rzadkości, jak i ograniczonych czasowo metod promocyjnych. Ponieważ wszyscy myśleli, że aplikacja zniknie, a mieli tylko ograniczoną ilość czasu na jej pobranie, wszyscy pobrali.
Jak możesz to zastosować do własnych promocji? Chociaż nie masz uprawnień wynikających z zarządzenia prezydenckiego, nadal możesz tworzyć oferty promocyjne na pakiety ograniczone czasowo. Produkt lub usługa niekoniecznie muszą być ekskluzywne, ale sposób, w jaki je prezentujesz i sprzedajesz, tak.
Na przykład, jeśli sprzedajesz usługę marketingu cyfrowego, taką jak marketing w mediach społecznościowych, możesz zaoferować pakiet „Historii miesiąca na Instagramie”, w którym zarysujesz i stworzysz 3 historie dziennie przez 30 dni i zaoferujesz je tylko przez następny Trzy dni. To szalona oferta, którą możesz złożyć obecnym i potencjalnym klientom, aby generować przychody, pochwalić się swoimi możliwościami i zachęcić potencjalnych klientów do działania.